Счетоводни и данъчни консултации

● Данъчно-ефективни решения на казуси в областта на счетоводното и данъчното законодателство; трудовото и осигурително право;
● Консултации по прилагане на ЗКПО и ЗДДС;
● ​Консултации по прилагането на ЗДДФЛ и ЗМДТ;
● Легална данъчна оптимизация;
● Консултации във връзка с прилагане на Спогодби за избягване на двойно данъчно облагане;
● Консултации по възникнали въпроси и казуси, свързани с прилагане на КТ, КСО, ЗЗО, ЗБУТ и други;
● Ефективни решения на казуси в областта на счетоводното отчитане;
● Консултации по възникнали въпроси и казуси, свързани с годишното счетоводно приключване;
● Уреждане на трудовите и извънтрудови взаимоотношения с персонала;
● Прекратяване на договорните отношения с персонала;
● Социално и здравно осигуряване на работници и служители.

Често задавани въпроси

– Фактури за услуги/материали, които са пряко свързани с дейността на фирмата; – Разходи за реклама, интернет, ток, телефон; – Изработка на сайт; – Канцеларски материали; – Разходи за обучение на персонала и др., в зависимост от спецификата на дейността. Не се признават за разход фактури за услуги/материали/стоки, които са предназначени за лични цели;

Фирмена каса е парите в брой, с които разполага вашето дружеството. Парите в брой се акумулират от продажби в брой, маркирани на касов апарат, теглене на парични средства от банковата сметка, както и от допълнителни парични вноски или получаване на заем не по-голям от 10 000 лв.

Задължението за регистрация по ЗДДС може възникне в два основни случая, а именно: – когато се достигне оборот за задължителна регистрация – 50 000 лв.; – когато клиентът или доставчикът ни е регистриран в държава – член на ЕС ; Препоръчваме регистрацията по ЗДДС да се обсъди с компетентен счетоводител!

При регистрация по ЗДДС всеки месец се подават дневник за покупки, дневник за продажби и справка – декларация по ЗДДС, а при наличие на клиенти от ЕС и VIES декларация.

–  Активи на стойност до 700 лв. се осчетоводяват на разход и намаляват печалбата на дружеството и съответно дължимия данък в годината, в която е извършен; – Активи на стойност над 700 лв. участват в резултата на дружеството чрез разхода за амортизация, който зависи от вида на актива. Пример: Амортизацията на автомобил е 25% на година, т.е. един автомобил се амортизира за 4 години. При цена 12 000 лв., всяка година като разход ще се отчитат 3 000 лв.

Направете запитване за счетоводни или данъчни консултации